FRAGT 50,- DKK RETUR 50,- DKK 1-3 dages levering

FRAGT 50,- DKK RETUR 50,- DKK 1-3 dages leveringFRAGT 50,- DKK RETUR 50,- DKK 1-3 dages leveringFRAGT 50,- DKK RETUR 50,- DKK 1-3 dages leveringFRAGT 50,- DKK RETUR 50,- DKK 1-3 dages levering

46 35 15 35 Info@zandershop.dk

R.M. WILLIAMS

R.M. WILLIAMS


R.M. WILLIAMS

R.M.Williams Den australske herre Reginald Murray Williams var manden, der producerede de mest kendte - og mest elsket - fodtøj i hele verden. R.M.Williams blev stiftet i 1932, hvor RM, efter at have lært sine færdigheder indenfor læder af en afdød rytter, prøver han at producere sadler, som bliver hans første succes. Virksomheden R.M.Williams får gennem årene et renommé, der spreder sig til det sydlige Australien for deres produkter af høj kvalitet. De producerer en stor del lædervarer, men ridestøvler var dét, de fik succes med. Det som udskiller R.M.Williams støvler fra andre konkurrenter, er hans arbejdsevne indenfor læder. Hele overstykket af støvlen er konstrueret af et enkelt stykke læder, en metode som forlænger holdbarheden og får et tidsløst og rent look. Produktionsteknikken forbliver det grundlæggende element, som R.M.Williams er i dag. At skulle bekymre sig om den financielle levedygtighed på sin virksomhed stoppede brat, da RM en dag køber en mine og han rammer bogstaveligt talt guldåren. I årene 1940/1950 fortsætter succesen og R.M.Williams udvider sit firma med hatte og tøj. Ved at markedsføre deres halvårlige katalog, som mange søgte efter, blev de mere landskendte og udvidede derefter med at åbne butikker flere steder i Australien. I 1980 trækker RM sig lige så stille fra sin virksomhed. I 1988 solgte han sin virksomhed og allerede året efter åbner den første butik i London. Firmaet er nu ejet af RM's mangeårige ven Ken Cowley. Med den utrolige arv i baggrunden fortsætter virksomheden med at ekspandere med flere produkter og 50 nye butikker. I dag er R.M.Williams fuldt ud ejet af adskillige investerings- og kapitalfonde samt private investorer, så som skuespilleren Hugh Jackman. Med dette fortsætter virksomheden med at køre mod den vision, som RM havde, nemlig at blive et globalt brand med reflektion på dets ikoniske status og for at opretholde autentisiteten.