LACOSTE

LACOSTE
Franske René Lacoste var den legendariske tennis champion, verdens nr.1 i
1927, som opfandt Lacoste polo'en. Det hele startede tilbage i 1933,
hvor han skar ærmerne af sin bluse, da han synes, at den var for
besværlig at spille tennis i; den første polo blev født. Hans kendte
bluse i petit pique revolutionerede derefter sports-og modeverdenen - et
symbol på elegance, såvel som autencitet og know-how innovation.
Krokodille-symbolet blev opfundet under Davis Cup i 1923 i Boston, da
René Lacoste så en kuffert i krokodilleskind. Hans træner sagde for sjov
før en kamp; "Hvis du vinder, køber jeg denne til dig". Anekdoten
gjorde at "The Alligator" hurtigt blev til brandets emblem.
Lacoste-familien, som bestod af hans kone Simone Lacoste og deres datter
Catherine, begge golf champions, var hemmeligheden bag hans succes. Det
hele handlede om team spirit og fælles mål.
Lacoste stilen er indbegrebet af ikonisk tøj inspireret af sport. I
evigt søgen efter afslappet elegance, formår den konstante opfinder René
Lacoste virkeligt at kreere en garderobe med emblemer - en moderne
fransk stil inspireret af tennis og golf. Senere udstyrer han også det
franske ski team med sit tøj.
Årene gik og Lacoste udvidede deres kollektion med flere produkter, så
som parfume, lædervarer, solbriller og tennissko.
René Lacoste er også en mand med hjerte - Lacoste Fonden blev stiftet på
baggrund af værdier, som lægger ham meget nært. Fonden hjælper unge
mennesker i sårbare situationer med at integrere dem i sociale
sammenhænge gennem tennis og golf træning.
Udover flere fornyelser som at kreere mere ungt, avant-garde og nutidigt
tøj til publikummet, indgår Lacoste et samarbejde med den legendariske
tennis spiller Novak Djokovic, hvor de designer en hel kollektion. I
2017 blev Djokovic "The New Crocodile".